C1000, a supermarket chain in The Netherlands published a magazine on day trips (De leukste dagjes uit). If you buy your groceries at C1000 you receive stamps and with these you get discounts in amusement parks, zoos, events, museums.... They show a collection of possible day trip in a C1000 shopping bag. The day trips are only available in The Netherlands and Belgium. As rollercoaster fans we would like to ride this top coaster in the C1000 shopping bag. Unfortunately this will not be possible because it is located at Six Flag Jackson, in the State of New Jersey. Probably these magazines were distributed to millions of families in The Netherlands with a picture of Kingda Ka on the cover. Even on all there stamp saving cards, Kingda Ka is displayed. In my opinion this is a marketing hiccup. We would never notice this if Kingda Ka was not the fastest roller coaster of world in 2010. But enough about small marketing mistakes, this was funny. The magazine itself must be a super marketing hit which will boost business during the next months. It is a praiseworthy campaign.
C1000, een supermarktketen in Nederland heeft een magazine uitgegeven met "De leukste dagjes uit". Als je inkopen doet bij C1000 krijg je spaarzegels en deze geven recht op grote kortingen in pretparken, musea, tentoonstellingen, dierentuinen.... Een voorbeeld van deze mogelijke bezienswaardigheden wordt weergeven in een C1000 winkelzak op de cover van het magazine. Als achtbaanfanaten willen we wel deze achtbaan uit de C1000 zak uitproberen. Spijtig genoeg zal dit niet mogelijk zijn daar deze staat in Six Flags Jackson in de Staat New Jersey. Waarschijnlijk zijn deze magazines met Kingda Ka op het voorblad naar miljoenen families verstuurd in Nederland. Ook op de spaarkaarten van C1000 staat Kingda Ka afgebeeld. Naar mijn mening is dit een grappige marketing misstap. Dit gingen we normaal nooit opmerken, indien Kingda Ka niet de snelste achtbaan ter wereld was geweest in 2010. Maar genoeg over kleine marketing foutjes, deze reclamecampagne zal het zakencijfer van C1000 in de komende maanden zeker doen stijgen en daar gaat het in essentie over. Een lovenswaardige campagne..
Previous Marketing article: M&M Store in Las Vegas - Marketing concept
Return to main page
just looking at the vertical drop and thinking of the speed of the roller coaster makes my heart beat so fast and my head spin already, somehow, I am scared of riding roller coaster
ReplyDeleteI tried a mini roller coaster in Blackpool some 30 years ago! I will never got on one again. My heart is simply not strong enough!
ReplyDeleteThanks for your visit to my blog.
Have a nice day.
cool entry:-)) did u get any response back from C1000 amrketing department;)?!
ReplyDeleteI really want to try that awesome roller coaster, marketing hiccup or not. ^^
ReplyDelete