You enter the Miraflores Locks of the Panama Canal from the Pacific Ocean. It is early in the morning and we still think back of the large groups of dolphins which accompanied the ship the day before. They were with hundreds and we saw them the whole day.
The captain opened the helicopter pad for passengers so that could have a closer look at opening the locks and lifting the 120.000 ton ship up towards the Gatun Lake. On each side there is about half a meter space. The ship is kept into place by trains. This is one of the few places in the world where the captain has to hand over control of the bridge. To pass the lock, about thirty men and pilots join the ship for a safe passage.
On the grass you see a worker practicing his throw. They try to throw ropes to the ship as accurate as possible. This is a skill which needs to be kept sharp. You can see on one of the pictures how high the ship needs to be lifted per lock. This happens three times before reaching the lake level. The process takes about two hours. Above us flies a curious pelican and on the lock parades a white heron. The water is finally level and the double locks open. The next step is a relaxing day on the Panama rivers and Gatun Lake.
Je vaart het Miraflores sluizencomplex van het Panama Kanaal binnen aan de zijde van de Stille Oceaan. Nog steeds denken we terug aan de vorige dag toen grote groepen dolfijnen ons cruise schip de ganse dag gezelschap hielden. Ze waren met honderden.
De kapitein heeft het helikopterplatform geopend voor de passagiers zodat men de sluizen van heel dichtbij zou kunnen aanschouwen. Het 120.000 ton zware schip wordt versast tot op het waterniveau van het Gatun Meer. Aan iedere kant heeft het cruise schip ongeveer een halve meter ruimte en het wordt op de juiste plaats gehouden door locomotieven. Dit is één van de weinige plaatsen ter wereld waar de kapitein controle van zijn schip uit handen moet geven. Om de sluizen veilig te passeren komen ongeveer 30 technici en piloten aan boord.
Op het grasveld zie je een man oefenen met het gooien van touwen. Men tracht de touwen, om het schip op zijn plaats te houden, zo accuraat mogelijk te gooien en dit is een vaardigheid dat men scherp moet houden. Op één van de foto’s zie je het hoogteverschil per sluis. Het schip wordt drie maal versast om op het meer niveau te komen en dit proces neemt ongeveer twee uren in beslag. Boven ons vliegt een nieuwsgierige pelikaan en op de sluispoort paradeert een witte reiger. Het water staat eindelijk gelijk en de dubbele poorten gaan open. De volgende fase is een rustige dag varen op een rivieren van Panama en het Gatun Meer.
Previous Panama Canal article:
Expansion of the Panama Canal from close by
Return to main page
It looks like a roller coaster in the one picture! Love the pelican in flight!
ReplyDeletePassing through the Panama Canal must have been such an interesting experience.
ReplyDeleteThe locks look good, they are interesting and it's good to see them in action.
ReplyDeleteAwesome ! Heard of Panama canal ... such a great experience !
ReplyDeleteit is def an interesting process...i have seen it on the small scale with some locks near here but never this big...i would love to see the panama canal sometime...
ReplyDeleteI love your bird shots!!! Fascinating to see the canal, too.
ReplyDeletecool photos of the panama canal up close
ReplyDeleteiedereen die door de Panama kanaal is gevaren, vond het een bijzonder belevenis en dat begrijp ik 100%. Lieve groeten, Dietmut
ReplyDelete