We have been planning this for more than half a year, a flight with the A-380 from Frankfurt to Miami and finally it has materialised. Kristel is not such a big fan of flying so for her it was rather stressful. On the contrary, I love flying and was looking forward to fly in the largest passenger plane of the world.
There were in fact two gates for one plane. Gate 54 was for the upper deck and gate 56 for the lower deck of the Lufthansa A-380 double decker. It almost sounds like a London bus but it is a huge aircraft. Just look at the person standing next to one of the engines. The 1st A-380 was introduced in October 2007, so all planes are brand new. The standard A-380 version has room for 525 passengers. The Lufthansa upper deck is completely reserved for First Class and Business Class passengers. The lower deck for Economy Class passenger.
The excitement and the stress increases as we start boarding. I quickly take a picture of Kristel in her seat and buckle up. We get our first drinks before take-off. After a while comes an announcement, there is a technical problem with the one of the door sensors and it needs to be replaced. This was resolved in 30 minutes and the A-380 took its position on the runway. We expected that the departure would take as long as the Boeing 747 but we were surprised the A-380 was quickly airborne. We had a smooth flight, the food and drinks were good and the entertainment system excellent. We are very lucky we could fly business class but after a 9,5 hour flight we would welcome some progress in the research and development of supersonic flying. Could it be possible that we will ever experience that?
We hebben dit reeds 6 maanden geleden gepland, een vlucht met de A-380 van Frankfurt naar Miami, en eindelijk was het zover. Kristel is geen al te grote fan van vliegen en voor haar bracht dit toch wat stress mee. Ik daarentegen hou van vliegen en keek uit naar een vlucht met het grootste passagiersvliegtuig ter wereld.
Het vliegtuig is zo groot dat het twee gates heeft om te boarden. Gate 54 was voor de bovenste verdieping en Gate 56 voor de beneden verdieping van de Lufthansa A-380 dubbeldekker. Het lijkt wel of ik een Londense bus beschrijf maar het is een enorm vliegtuig. Kijk maar eens naar de technische medewerker die naast één van de motoren staat. De A-380 werd voor het eerst in gebruik genomen in oktober 2007 dus alle vliegtuigen zijn gloednieuw. De standaard indeling van een A-380 voorziet plaats voor 525 passagiers. De Lufthansa bovenverdieping is gereserveerd voor First Class en Business Class passagieren en de onderste verdieping voor Economy Class passagieren.
De opwinding en spanning verhoogt als we instappen. Snel neem ik nog een foto van Kristel in haar stoel en maak mijn veiligheidsriem vast. We krijgen nog een drankje voor het vertrek. Maar daarna komt een aankondiging, er is een technisch probleem met een deursensor en deze moet vervangen worden. Een half uurtje later is dit opgelost en de A-380 neemt zijn positie in op de startbaan. We hadden verwacht dat net zoals in de Boeing 747, het vliegtuig lang ging rijden vooraleer in de lucht te gaan, maar tot onze verrassing was de A-380 zeer snel airborne. Het was een rustige vlucht, het eten en de drankjes waren goed en het entertainment systeem uitstekend. We zijn zeer blij dat we in Business Class hebben gevlogen maar na 9,5 uur vlucht verwelkomen we al het onderzoek en ontwikkeling op gebied van supersonisch vliegen. Gaan we dit nog meemaken.?
Previous Aircraft article:
Airforce simulations of Willfire at the Berlin Airshow, ILA 2012
Return to main page
Possible
7 hours ago
Hemeltje-lief, zo groot, Filip ! Een belevenis ! 'k Ben geen held (net zoals Kristel), maar 'k zou wel eens meewillen !
ReplyDeleteLie(f)s.
Het ziet er cool uit! Laat maar komen.
ReplyDeleteOh my it so reminds me of Meg Ryan in the movie French Kiss and her great fear of flying! The movie begins while she's taking a class to over come her fear, and it's the funniest thing ever! My what an amazing goose of a plane that is flying over head. It's going to land in our Miami right here in America! So awesome. Now I can hardly wait to see what wonderful photos you'll take on your visit! Enjoy you two!
ReplyDeletenice picture and interesting words...
ReplyDeleteFlew Lufthansa once twenty five years ago to Germany, I remembered it was a good flight service !
ReplyDeletecool airplane
ReplyDeleteOooo can't wait to take my first flight on the 380 too.
ReplyDeleteDat moet wel een hele ervaring geweest zijn, spannend.
ReplyDeletegeweldig dat jullie dit konden beleven Filip en Kristel. Een ervaring die je nooit zal vergeten en super, business Class gevlogen. Kristel ziet wel beetje wit uit. Nog veel plezier, groetjes Dietmut
ReplyDeleteHow EXCITING!!!!!!!!! I've been wondering myself about this aircraft. And you are right....let's start working on the SPEED of these trans-atlantic flights, PLEEEEEASE!!!! :)
ReplyDeleteMust have been a great experience, right? We have seen the A380 only at the airport tour at Frankfurt.
ReplyDeleteHave a nice week.
J&C
It is a nice plane. Our daughter and SIL flew from London to Sydney in one. Poor Kristel, nothing worse than a fear of flying. I used to be like that when I was young but now its nothing. After flying in PNG nothing scares me anymore. Bring on supersonic travel or teleporting so that we can visit family in USA faster than 13 hours and Europe in 24 hours.
ReplyDeleteI want to hear more:-) good shots to show the huge size!
ReplyDeleteThis post is very close to my heart. I have been working in air industrie since 1986 :) Your photos are great. I see Lufthansa A380 in Budapest last year but I never flown on this type. Maybe later...
ReplyDeleteThanks for sharing!
Wow what a huge plane! Bet it was a great flight. I have never been on this kind of plane, but when they get this large, the idea of flight dynamics sort of loses its meaning. hope your trip to Miami is all awesome!
ReplyDelete