We were in Marseille for the weekend and stayed in the 7 Urban Suite Hotel. As the name indicates this should be a suite hotel. Our room was of a reasonable size with a small kitchenette, balcony and bathroom. A suite in our opinion would have at least a couch but this was not the case. The double bed was extremely narrow and there was no table to eat at, so why have a kitchen.
When arriving back in the hotel the second day our room was not cleaned and they didn't have fresh towels. After consulting the reception desk, they just claimed there was no intermediate services included in the suite.
On the ground floor, there was a lounge where guests could enjoy a coffee, watch TV or work on their laptop. One of the evenings we tried to use this facility and were continuously disturbed by a group of friends of the staff working in the hotel. We were the only two guests, the other eight people had in fact no business there. We had to leave because of all the noise they were making.
When checking out, we were pleased with the luggage storage and the hotel ordered us a taxi. The hotel called the firm they always work with as programmed in the reception telephone. Arriving at the airport, the taxi driver conned us for ten euro when returning change. I called the hotel to inform them and they claimed never to have booked a taxi for us.
This is one of the most terrible hotel service experiences we ever had and we will never consider booking here again.
We waren in Marseille voor het weekend en verbleven in de 7 Urban Suite hotel. Zoals de naam laat uitschijnen zou dit een suite hotel moeten zijn. Onze kamer was redelijk groot, met een kleine kitchenette, balkon en badkamer. Een suite zou naar onze mening op zijn minst een zetel moeten hebben en er was geen tafel om aan te eten, dus waarom is die kleine keuken daar?
Toen we de tweede dag terug in het hotel aankwamen was onze kamer niet opgemaakt en waren er geen propere handdoeken. Na een gesprek met de receptie, beweerde men dat er geen tussentijdse dienstverlening in de prijs was inbegrepen.
Op het gelijkvloers is er een lounge waar gasten koffie kunnen nemen, TV kijken of op hun laptop werken. Op een avond wilden we van deze ruimte gebruik maken maar werden voortdurend gestoord door vrienden van het personeel. Wij waren de enige twee hotelgasten, alle andere acht luidruchtige mensen hadden hier niets te zoeken. Wij dienden terug naar onze kamer te gaan daar we niet rustig in de lounge konden zitten.
Toen we de check out deden waren we tevreden over de opvang van bagage en vroegen we een taxi voor ons te reserveren. Het hotel belde een taxibedrijf dat voorgeprogrammeerd was in hun telefooncentrale. Een bedrijf waar ze dus regelmatig mee samenwerken. De taxi bestuurder gaf ons tien euro te weinig wisselgeld, voor we het door hadden was de man al weer verdwenen. Wij belden nog het hotel om hun te informeren over deze praktijken maar de receptioniste beweerde geen taxi voor ons te hebben besteld.
Dit is één van de meest waardeloze hotel dienstverleningen die we ooit hebben gehad en zullen nooit meer overwegen hier te boeken.
Previous Marseille article:
WDSF Senior I Standard, International Open Marseille
Previous Hotel article:
Kabuki brunch in the JW Mariott Hotel, Phuket
Return to main page
They're Baaaack!
17 hours ago
That is really too bad, luckily for you and your vast traveling your overall experiences are good, in fact exceptional so that's one upside! Hopefully they have learned by their mistakes or they will be losing lots of business in the future! Good luck on your next choice of hotels.
ReplyDeleteDat kan ik begrijpen, zou er ook niet meer terugkomen. Zeker als er weinig gasten zijn, kan je toch de tijd nemen om je service aan te bieden en betrouwbaar.
ReplyDeleteHey Filip en Kristel,
ReplyDeleteOoooh, wat een tegenvaller! Jullie kamer ziet er anders wel 'dressy' (stijlvol) uit. Spijtig dat dit zo'n tegenvaller is geworden!
Ik wens jullie desalniettemin een fijn weekend.
Groetjes, Hilde
We have a Super 8 here that is awful! Our family had to leave. I have come to the opinion that any hotel with a number in their name is bad!
ReplyDeleteDat is een grote teleurstelling Filip.
ReplyDeleteWij hadden het in Oostenrijk :(
Jammer.
Fijn weekend
Aly http://everydaymoments.aminus3.com/
Luckily you will visit many first rate places very soon!
ReplyDeleteALOHA from Honolulu
ComfortSpiral
=^..^=
It is always easier to make all the good facilities look worse....
ReplyDeletehet ziet er mooi en schoon uit.
ReplyDeletesuch a tiny room
ReplyDeleteJe moet het maar tegenkomen, Filip... !?
ReplyDeleteLie(f)s.
Oh dear, that's not good.
ReplyDeleteThe bed does look small and it's amazing that there is not table and chairs, but then I expect they think you can sit at that bench where the light is...
Filip, this does look terrible, I wonder why you booked at this particular hotel? I, unfortunately, do not get to travel, but if I did and had this experience and place, I would not be happy, either. I hope you have a better experience in the future, but it sounds to me like you haven't had many experiences like this, so that is a good thing.
ReplyDelete